8 Mart 2017 Çarşamba

PELİKAN M205 BLUE-MARBLED


Bugün elimde Pelikan'ın son olarak piyasaya sunduğu kalemlerden biri olan ve markanın pistonlu kalemlerine başlangıç basamağı olarak görülebilecek modeli M205 Blue-Marbled var. 


Kalemin gövdesi M200 standart gövdelerinin daha yumuşak  renk geçişlerine sahip olmasının aksine  ayrı bir derinliğe sahip. Daha evvel M200 gövdelerinin üst segment abilerinin şıklığına biraz daha yakıştırılması gerektiğini düşünenleri duymuştum o yüzden insanın elinde lapis luzili varmış hissiyatı uyandıran bu gövde benim de çok hoşuma gitti. 


Gövde rengini ve aradaki beyaz geçişlerini düşününce gümüş detaylı aksam kaçınılmaz bir tercih olmuş. Ucuna gelecek olursak daha önceki M205 Amethyst kalemim F uçlu idi ve esnekliği konusunda da oldukça yüksek performansa sahipti hatırlamak isteyenler tıklayabilir. 


M150 ve M200 uçları da kullanıldıkça güzelleşmeye ve esnekleşmeye devam eden uçlardan ben bu sefer M tercih ettim fakat F'in daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum...

Sevgiler
Historian

2 yorum:

  1. Pelikan, Blue Marbled yerine "Lapis Lazuli" deseydi tam isabet etmiş olacaktı dediğiniz gibi. Mavi tonları ve renk geçişleri çok hoş. Gövde rengi, kaleme albeni kazandırmış gerçekten. Bir de merakımı mucip oldu sormak istedim. MXX5 serileri transparan olmuyor muydu? Gövdede bir şeffaflık göremedim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede, lapis vurgusu yapılsa daha yerinde bir karar olurmuş ve ne yalan söyleyim sadece isminden dahi benim sevgimi daha çok kazanırdı... MXX5 serilerinde 5 rakamı gümüş detaylı yani beyaz altın kaplama kalemlerde kullanılan bir numaralama, misalen daha evvel blogda konuk olan M805 veya M205 Amethyst gibi ama Bunların arasında M1005 transparan gövdeye sahip fakat yinede bu ismi beyaz altın kaplama aksamları yüzünden alıyor transparan olduğu için değil :)

      Sil